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[Information Pro] Merlin 140 X " buscan"

Publié : mer. janv. 30, 2013 9:37 am
par j.p.fillon
De retour de chez Gaspar .
La 140 X a vue le jour .
Électrovannes internes,thermocouple intégré et liaison buscan.
Mêmes dimensions (un peu plus courte : dû au démarreur brushless)
http://www.youtube.com/watch?v=o2Wtg28ERH4[/video]
Merlin 140:

Nominal thrust: 140N (31,5lb) at 130.000 RPM
Idle thrust: 7N (1,5lb)
Idle RPM: 35,000
Size: Diameter: 102mm (4”) Lenght 228mm (8,9")
Engine weight: 1,295g (2.8lb) . Including leads and mounting strap.
Installed weight: 1,500g (3,2lb) including ecu, pump, valves and tubes.
Fuel: Kerosene + 4% oil.
Fuel consumption at 140N: 390g/min

Bien sûr : Prix maintenu !!!
Quelques photos pour comparer.
A+
Jean-Pierre

Re: Merlin 140 X " buscan"

Publié : mer. janv. 30, 2013 9:53 am
par HarpoonRS
beau travail d'intégration!

Re: Merlin 140 X " buscan"

Publié : dim. févr. 17, 2013 7:30 pm
par rico8663
Bonjour

Savez vous quand la commercialisation est-elle prévue ? Je suis sur que ce sera un beau succès.

Rico

Re: Merlin 140 X " buscan"

Publié : dim. févr. 17, 2013 8:24 pm
par j.p.fillon
Bonsoir!
Une quinzaine vendues depuis la fin Janvier .
Photos prises chez moi ,en comparaison avec la 140 .
Nouveauté ,toujours au même prix .
Ca tourne bien !
A+
Jean-Pierre

Re: Merlin 140 X " buscan"

Publié : dim. févr. 17, 2013 9:00 pm
par etibedossa
Bonsoir Jean-Pierre,
Sais tu si un M160 modernisé ou un M180X sont prévus dans un délai proche?
Merci beaucoup par avance.Etienne.

Re: Merlin 140 X " buscan"

Publié : dim. févr. 17, 2013 10:28 pm
par j.p.fillon
etibedossa a écrit :Bonsoir Jean-Pierre,
Sais tu si un M160 modernisé ou un M180X sont prévus dans un délai proche?
Merci beaucoup par avance.Etienne.
Bonsoir Etienne !

Les deux .En lançant le moteur brushless pour le démarrage ,Gaspar a fait un grand pas ,l'electronique est prête pour les autres turbines.
Je pense dans le courant de l'année ,pour la 160(170) et une autre plus puissante .
Suivre pour celà le site de Jets-munt :
http://www.jets-munt.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
A+ Jean-Pierre

Re: Merlin 140 X " buscan"

Publié : jeu. mai 30, 2013 9:19 am
par j.p.fillon
Bonjour à tous
Petites nouvelles de chez Jets-Munt .
Deuxième quinzaine de juin sera disponible la Nouvelle M 140 XBL .
X pour buscan ,et intégration des électrovannes
BL pour Brushless ,démarreur et pompe .
Gaspar a désormais la main sur toute sa ligne de fabrication .Bravo!
Améliorations pour le même prix .
Pour les plus frileux ,la M 140 X sera proposé encore avec l'ancienne pompe.
Une petite photo pour la pompe et le nouveau Fadec.

Re: Merlin 140 X " buscan"

Publié : jeu. mai 30, 2013 11:43 pm
par ice_man
ça c'est du grand art !!!!!

Re: Merlin 140 X " buscan"

Publié : ven. mai 31, 2013 9:25 am
par j.p.fillon
Pour répondre à vos interrogations.
Voici ce qu'annonce Gaspar ,en Anglais pardon!

As you know, currently the fuel pump is the component on the RC turbines
that is the cause of most of the problems. The cheap motors used on them are
unstable, wear fast and are difficult to control accurately.

We have been working the last two years in to solve this problem, and
finally we have succeeded in our efforts. We have developed a new pump that
uses a brushless motor, and the electronics necessary to accurately control
it. The pump has been designed and is manufactured in professional grade,
ready for to run for many hours without wear. It has ball bearings and
automotive grade seals.

The use of a brushless motor gives several benefits. No brushes to wear or
to contaminate, in fact the pump run the same submerged in fuel, and full
digital control, meaning that the ecu control exactly the speed that the
pump run, in a 1 rpm resolution. In RC turbine use, the improvement in the
engine running characteristics is brilliant, start-up is always the same
independently of if the pump is new or used, if cold or hot, if Monday or
Tuesday!. Once the engine is started, the rpm control is greatly improved;
stability at idle and all other throttle settings is very good, allowing
changing the thrust quickly but with great precision.


Very soon the M100X and the M140X will be available with this new ecu and
pump. Price will continue the same, and during some time we will offer to
customers the option of pump type, but from our experience in our test
planes, we think that quickly the brushed pumps will be a thing of the past.

Deliveries of the M100XBL will be from June, 10 and the M140XBL in June, 17.
So the M140XBL will become our (and world) first "full brushless" engine
(starter and pump). The M100 will receive the brushless starter in later
date, together with a performance improvement.

The VT80 will continue as now, we don't want to do anything on this engine
that increases the price. The M160 will be upgraded to 200N later this year.

Best regards,

Jets Munt Team

Re: Merlin 140 X " buscan"

Publié : ven. mai 31, 2013 9:37 am
par j.p.fillon
Je n'ai pas le courage de traduire.
Voici un lien americain:
http://www.ultimate-jets.net/products/merlin-m140x-mk2" onclick="window.open(this.href);return false;
A+
Jean-Pierre